10.4.2007

Veroneuvontaa suorissa verkkolähetyksissä

Veronmaksajain Keskusliitto (Veronmaksajat) tarjoaa tänä keväänä uudenlaista veroneuvontaa. Liiton asiantuntijat vastaavat huhti-toukokuussa veroilmoitusta ja muita ajankohtaisia veroaiheita koskeviin kysymyksiin torstai-iltapäivisin neljässä suorassa verkkolähetyksessä.

Ensimmäinen neuvontalähetys osoitteessa www.veronmaksajat.fi/veroilmoitus on torstaina 12. huhtikuuta klo 14. Veronmaksajien lakiasiain johtaja Vesa Korpela vastaa tuolloin veroilmoitusta ja sijoitusten verotusta koskeviin kysymyksiin.

Lähetystä voivat katsella ja kuunnella kaikki asiasta kiinnostuneet. Jokainen voi myös lähettää asiantuntijalle kysymyksen samalla, kun seuraa lähetystä. Kysymyksiin vastataan sitä mukaa, kun katsojat niitä lähettävät. Lähetysten seuraaminen onnistuu nykyaikaisilla perustietokoneilla.

Neuvontalähetysten sarja jatkuu huhtikuun 19. päivä, jolloin aiheena on veroilmoitus ja autojen verotus ja asiantuntijana johtava lakimies Juha Koponen. Viikkoa myöhemmin lakimies Juha-Pekka Huovinen vastaa veroilmoitukseen ja perintöverotukseen liittyviin kysymyksiin. Toukokuun kolmas päivä teemana on veroilmoitus ja kotitalousvähennys ja asiantuntijana johtava lakimies Päivi Kaari.

Veronmaksajat on uranuurtaja Suomessa käynnistäessään suorat, vuorovaikutteiset, kuvaa ja ääntä sisältävät verkkoneuvontalähetykset. Lähetyksissä käytettävää webcasting-tekniikkaa ovat tähän asti useimmiten hyödyntäneet pörssiyritykset tulosjulkistustensa yhteydessä. Vuorovaikutteiset verkkovieraskonseptit perustuvat puolestaan lähinnä verkossa kirjoitettavaan tekstiin. Veronmaksajien neuvontalähetysten teknisestä toteuttamisesta vastaa TietoEnator.

”Verkkolähetys tarjoaa eri puolilla Suomea asuville tasapuoliset mahdollisuudet veroneuvojen hankkimiseen. Verkon välityksellä asiantuntijan tavoittaa yhtä helposti Rovaniemeltä, Joensuusta tai vaikkapa Vantaalta käsin”, Veronmaksajien viestintäjohtaja Antti Marttinen korostaa.

Lisätietoja:

tiedottaja Leena Kurkinen, Veronmaksajat (09) 6188 7352, 050 531 5465