1.1.2009

Veronmaksajien jäsenmäärä kovassa kasvussa: nyt jo 222 465 jäsentä

Veronmaksajain Keskusliiton jäsenmäärä kasvoi vuonna 2008 uuteen ennätykseen.  Vuoden 2009 alkaessa liiton jäsenmäärä on 222 465, kasvua vuoden takaisesta on peräti 16 683 jäsentä. Jäsenistä on kotitalouksia 182 509 ja yrityksiä 39 956.

”Jäsenmäärän vahva kehitys kertoo kansalaisten laajasta luottamuksesta liiton toimintaa kohtaan. Se osoittaa myös, että liiton tarjoamille nykyaikaisille palveluille on kasvavaa tarvetta, jota ajankohtaisen talouskehityksen epävarmuus entisestään korostaa. Tähän kysyntään vastaaminen on liitolle mittava, mutta myönteinen haaste”, Veronmaksajien toimitusjohtaja Teemu Lehtinen arvioi.

Veronmaksajain Keskusliitto on riippumaton kansalaisjärjestö, joka auttaa ja neuvoo suomalaisia kaikissa verotukseen liittyvissä elämäntilanteissa. Järjestö ei ota vastaan julkisia avustuksia, vaan toiminnan rahoitus perustuu jäsenmaksuihin.

Henkilöjäsenen vuosimaksu on 20 euroa ja liittymismaksu 8 euroa. Yritysjäsenmaksu on porrastettu yrityksen työntekijämäärän mukaan.

Edunvalvonnassa Veronmaksajien tavoitteena on kohtuullinen ja oikeudenmukainen verotus sekä säästäväinen julkisten varojen käyttö, jotta suomalaiset saavat rahoilleen mahdollisimman paljon vastinetta.

Liiton tärkeimpiä jäsenpalveluja ovat maksuton veroneuvonta puhelimitse, kuukausittain ilmestyvä Suomen suurin talousaikakauslehti Taloustaito sekä veronmaksajat.fi -verkkopalvelu. Apua ja puolenpitoa tarjotaan kaikille kansalaisille mm. veroilmoitusten palautusaikana.

toimitusjohtaja Teemu Lehtinen, puh. (09) 6188 7300, 0400 414 652
tiedotuspäällikkö Leena Kurkinen, puh. (09) 6188 7352

Veronmaksajien jäsenmäärä 1997 - 2008 (pdf)