3.1.2014

Veronmaksajien jäsenmäärä kasvoi - jäseniä nyt 238 757

Veronmaksajain Keskusliiton jäsenmäärä on vuoden 2014 alkaessa 238 757. Määrä on suurempi kuin koskaan aikaisemmin. Veronmaksajien jäsenistä on kotitalouksia 194 187 ja yrityksiä 44 570. Vuoden 2013 aikana jäsenmäärä kasvoi 2 305 jäsenellä.

Veronmaksajain Keskusliitto on riippumaton kansalaisjärjestö, joka auttaa ja neuvoo suomalaisia kaikissa verotukseen liittyvissä elämäntilanteissa.

Veronmaksajien toiminta rahoitetaan jäsenmaksuilla, eikä järjestö ota vastaan julkisia avustuksia. Henkilöjäsenen vuosimaksu on 24 euroa ja liittymismaksu 8 euroa. Jäseneksi monet liittyvät esimerkiksi liiton verkkopalvelussa veronmaksajat.fi.

Liiton jäsenet saavat maksutta veroneuvoja puhelimitse, kuukausittain ilmestyvän Taloustaito-lehden sekä veronmaksajat.fi -verkkopalvelun. Kaikille kansalaisille tarjotaan apua ja puolenpitoa muun muassa veroilmoitusten palautusaikana. Paljon kaikille avointa verotietoa löytyy myös verkkopalvelusta.

Veronmaksajat pyrkii siihen, että verotus on kohtuullista ja oikeudenmukaista ja julkisia varoja käytetään säästäväisesti niin, että suomalaiset saavat verorahoilleen mahdollisimman hyvän vastineen.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Teemu Lehtinen, puh. 0400 414 652

Veronmaksajien jäsenmäärän kehitys 1997 - 2013 (pdf)