Verkkopalvelun käyttöohjeet

Veronmaksajat.fi uudistui 16.3.2023. Tällä sivulta näet, miten luot käyttäjätunnuksen ja kirjaudut verkkopalveluun, vaihdat unohtuneen salasanan, jne. Jos et löydä apua, kysy sivun alaosassa olevalla lomakkeella.

Jos tarvitset juridista apuaetsi vastauksia Veroneuvonta-sivuilta tai soita veroneuvontaamme.

Jos sinulla on Veronmaksajien jäsenyyteen tai jäsenetuihin liittyviä kysymyksiä, etkä löydä vastausta näiltä sivuilta, lähetä sähköpostia osoitteeseen jasenpalvelu@veronmaksajat.fi tai soita 03010 5511 (pvm/mpm). Jäsenpalvelu vastaa arkisin klo 9–16 (kesä-elokuussa klo 9–15.45).


Kirjautuminen  |  Käyttäjätunnuksen luominen  |  Omien tietojen päivittäminen  |  Unohtunut salasana  |  "Käyttäjätunnusta ei löydy"  |  "Et ole jäsen"  |  Yrityksen käyttäjien lisääminen 


 

Miten sivustolle kirjaudutaan?

1. Klikkaa sivun oikeassa yläkulmassa olevaa Kirjaudu-painiketta:

2. Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja salasanasi. Paina näppäimistöltä Enter tai klikkaa Kirjaudu sisään -painiketta:

Jos saat vaiheen 2 jälkeen ilmoituksen ”Käyttäjätunnusta ei löydy”, käyttämäsi sähköpostiosoite ei ole voimassa oleva käyttäjätunnus. Luo uusi käyttäjätunnus tästä.

Kirjautuminen Veronmaksajien sivuille uudistui 12.1.2022. Sitä ennen luodut käyttäjätunnukset eivät toimi. Katso tästä, miten tunnus luodaan.

Miten saan käyttäjätunnuksen?

Huomaa, että käyttäjätunnuksesta on tällä hetkellä hyötyä vain Veronmaksajien jäsenille.

1. Klikkaa tästä (tai kirjautumisikkunan Luo käyttäjätunnus tästä -linkkiä).

2. Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja klikkaa Lähetä vahvistuskoodi -painiketta.

HUOM: Käytä samaa osoitetta, jolla olet kirjautunut aiemmin Veronmaksajien sivuille kirjautuessasi. Näin järjestelmä tunnistaa sinut jäseneksi.

Jos et muista, mitä osoitetta olet käyttänyt, lähetä viesti jäsenpalveluumme jasenpalvelu@veronmaksajat.fi tai soita 03010 5511 (arkisin klo 9–16, pvm/mpm).

3. Älä sulje yllä olevaa näkymää (eli sitä selaimen välilehteä, jossa on Lähetä vahvistuskoodi -painike). Avaa sähköpostisi esimerkiksi toiselle välilehdelle tai uuteen selainikkunaan.

Saat hetken kuluttua sähköpostiisi viestin, jonka lähettäjä on <msonlineservicesteam@microsoftonline.com> eli ”Microsoft tahon Veronmaksajain Keskusliitto puolesta”.

4. Kopioi viestissä oleva numerosarja Vahvistuskoodi-kenttään ja klikkaa Vahvista koodi -painiketta. 

6. Kirjoita haluamasi salasana ja nimesi. Klikkaa Luo-painiketta.

Salasanassa pitää olla vähintään 8 merkkiä, ja siinä pitää käyttää vähintään kolmea seuraavista:

    • iso kirjain (AZ)
    • pieni kirjain (az)
    • numero (09)
    • erikoismerkki (- _ . , : ; + = * ! ? @ # $ % & ( ) [ ] { } < > | / \ ' ` ~ " ^ välilyönti)

    • Ääkkösiä ei voi käyttää.

7. Painettuasi Luo-painiketta sinulle luodaan käyttäjätunnus, sinut kirjataan sisään ja siirretään sivuston etusivulle.

8. Klikkaamalla sivun oikeassa yläkulmassa olevaa Omat tiedot -painiketta pääset muuttamaan osoitetietojasi ja markkinointilupiasi, jos olet Veronmaksajien jäsen ja kirjautunut samalla sähköpostiosoitteella, joka on jäsenrekisterissämme.

Jos olet jäsen, mutta sivulla lukee "Olet kirjautunut sähköpostiosoitteella, jota ei ole Veronmaksajien jäsenrekisterissä.", niin ota yhteyttä jotta voimme päivittää osoitteesi jäsenrekisteriin: jasenpalvelu@veronmaksajat.fi, 03010 5511 (arkisin klo 9–16, pvm/mpm).

Miksi saan ilmoituksen ”Käyttäjätunnusta ei löydy”, vaikka minulla on tunnus.

Kirjautuminen Veronmaksajien sivuille uudistui 12.1.2022. Sitä ennen luodut käyttäjätunnukset eivät enää toimi. Katso tästä, miten tunnus luodaan.

Miksi en näe omia tietojani, vaikka olen jäsen?

Jos olet kirjautunut sivustolle, mutta et näe Omat tiedot -sivulla jäsennumeroasi ja yhteystietojasi, olet kirjautunut sähköpostiosoitteella, joka ei ole sama kuin jäsenrekisterissämme. 

Voit joko luoda uuden tunnuksen jäsenrekisterissämme olevalla sähköpostiosoitteella tai pyytää jäsenpalveluamme vaihtamaan osoitteesi jäsenrekisteriin. Soita 03010 5511 (pvm/mpm) arkisin klo 9–16 (kesä-elokuussa klo 9–15.45) tai lähetä sähköpostia: jasenpalvelu@veronmaksajat.fi.

Olen jäsen, mutta minulla ei ole tunnusta (tai en muista sitä)

Oletko luonut tunnuksesi vuonna 2021 tai aiemmin? Jos olet, niin sinun on luotava uusi tunnus. Katso tästä, miten käyttäjätunnus luodaan.

Jos olet luonut tunnuksen vuonna 2022 tai myöhemmin, mutta et muista tunnusta (eli sähköpostiosoitetta),  ole yhteydessä jäsenpalveluumme. Jos et muista salasanaasikatso alta, miten salasana vaihdetaan.

En muista salasanaani. Miten saan uuden?

1. Klikkaa tästä.

2. Syötä sähköpostiosoitteesi.

3. Saat sähköpostiisi viestin, jossa on vahvistuskoodi. Kopioi se Vahvistuskoodi-kenttään ja klikkaa Vahvista.

4. Syötä haluamasi uusi salasana.

Miten vaihdan sähköpostiosoitteeni?

Ole yhteydessä jäsenpalveluumme puhelimitse 03010 5511 (arkisin klo 9–16) tai sähköpostitse jasenpalvelu@veronmaksajat.fi.

Miten yrityksemme työntekijät pääsevät katsomaan vain jäsenille tarkoitettuja sivuja?

Yrityksen pääkäyttäjä voi antaa muille oman yrityksen työntekijöille oikeuden katsella jäsensivuja. Pääkäyttäjän ei siis pidä jakaa omaa käyttäjätunnustaan vaan lisätä käyttöoikeuksia yrityksen muille työntekijöille. 

1. Jos olet yrityksen omistaja tai yhteyshenkilö, mutta sinulla ei ole käyttäjätunnusta näille sivuille, lisää tunnus tässä ohjeessa kerrotulla tavalla.

Huomaa, että sinun tulee luoda tunnus sillä sähköpostiosoitteella, joka on merkitty jäsenrekisteriimme. Jos et tiedä, mikä osoite yrityksellänne jäsenrekisterissä on, ota yhteyttä jäsenpalveluumme.

2. Kirjaudu verkkopalveluun.

3. Siirry Omat tiedot -sivulle.

4. Klikkaa Hallitse yrityksen käyttäjiä -painiketta.

5. Syötä työntekijän nimi ja työsähköpostiosoite. Klikkaa Lisää käyttäjä.

Lisäämäsi käyttäjä saa sähköpostiinsa viestin, jossa annetaan ohjeet tunnuksen luomisesta.

Hallitse yrityksen käyttäjiä -sivulla voit myös poistaa yrityksen käyttäjiä:

Pääsenkö katsomaan omia jäsentietojani?

Jos olet Veronmaksajien jäsen ja kirjautunut verkkopalveluun, näet Omat tiedot -sivulta jäsenrekisterissämme olevat yhteystiedot ja voit tehdä niihin muutoksia. 

Pääsenkö lukemaan Taloustaidon näköislehteä tunnuksillani

Henkilöjäsenet, yritysjäsenet sekä Taloustaito-lehden tilaajat voivat lukea sekä Taloustaidon näköislehteä että Taloustaito Bonusta.

Käyttääkö sivusto evästeitä?

Sivusto edellyttää evästeiden (cookies) sallimista, jotta se toimisi oikein (mm. kirjautuminen ja verkkokauppa). Evästeiden avulla mitataan myös sivuston kävijämääriä. Katso tästä Veronmaksajien tietosuojaseloste.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Jos et löytänyt vastausta kysymykseesi tältä sivulta, niin voit lähettää meille kysymyksen alla olevalla lomakkeella. Lomakkeen kaikki kentät pitää täyttää ennen sen lähettämistä.

HUOM! Lomakkeella voi kysyä vain Veronmaksajien nettisivuihin ja niiden toimintaan liittyviä kysymyksiä.

Jos tarvitset juridisia neuvojakäytä Veroneuvontapalveluamme tai soita puhelinneuvontaamme.

Jos sinulla on Veronmaksajien jäsenyyteen tai jäsenetuihin liittyviä kysymyksiä, soita jäsenpalveluumme, puh. 03010 5511 (pvm/mpm). Jäsenpalvelu vastaa arkisin klo 9–16 (kesä-elokuussa klo 9–15.45).

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Veronmaksajat Puolenpitoa
Veronmaksajain Keskusliitto
Kalevankatu 4, 00100 Helsinki